Monday, November 16, 2009

KIAMAT 2012?


Assalamu'alaikum dan Salam Sejahtera.

Filem terbaru yang bertajuk 2012: Doomsday menggegar panggung mulai 12.11.2009. Ramalan Kiamat bahawa hari Kiamat akan berlaku pada tahun 2012 berdasarkan kalendar Nayan dan Mesoamerican Long Count.

Seperti filem End of the Day, karya Roland Emmerich memaparkan kemusnahan bumi akibat pengabaian terhadap alam sekitar. Manusia yang rakus kini semakin kehilangan "jiwa" akibat pengaruh sekularisme, materialisme dan hedonisme.

Apa yang perlu dikongsi kali ini ialah bahawa jauh di hati nurani para pengkarya filem Barat walau apapun agama anutan mereka, kepercayaan bahawa bumi dan dunia ini satu hari nanti akan berakhir tidak dapat disangkal lagi.

Filem 2012 ini seolah-olah satu amaran kepada penduduk dunia. Lihatlah andaian Kiamat yang pasti akan berlaku bila-bila masa.

Baru-baru ini, dunia dikejutkan dengan kajian para saintis Eropah apabila mereka menemukan bahawa "sujud" menghala ke arah Kaaah adalah satu-satunya cara paling efektif bagi mengembalikan keseimbangan tubuh badan daripada cas positif medan elektromagnetik yang amat berbahaya kepada kesihatan (sesiapa yang berminat sila beri emel anda).

Justru, sebagai umat Islam, apakah kita masih alpa dan sengaja melupakan Allah SWT, Tuhan Rabbul Jalil, Tuhan Yang Maha Berkuasa, Pemilik Alam Semesta yang telah menegaskan akan peri benarnya Hari Kiamat, Hari Pembalasan dan Hari Pengadilan sebenar yang pasti akan berlaku.

Marilah kita sama-sama bertanyakan hati kecil kita, apakah kita sudah benar-benar bersedia menghadapi hari tersebut. Tepuk dada, tanyalah iman anda!

Sekadar mengingatkan.
Wassalam.

COACH BAM AL-HAJ

No comments: