Tuesday, March 9, 2010

BUKU POLEMIK ISU KALIMAH ALLAH DAN AYAHKU DITANGKAP




Kami akan menerbitkan buku "Polemik Isu Kalimah Allah" dan "Ayahku DItangkap: Tragedi Berdarah di Selatan Thailand" tidak lama lagi.

Buku "Polemik Isu Kalimah Allah" adalah penjelasan terhadap isu kontroversi yangtercetus apabila Mahkamah Tinggi membenarkan penggunaan kalimah "Allah" dalam akhbat Harold - The Catholic Weekly baru-baru ini.

Kupasan Dr. Muhammad Nur Manuty dan Ustaz Wan Ji Wan Hussin dalam buku ini cukup bernas. Ia dibincangkan secara ilmiah dan rasional. Selain itu, hak-hak bukan Islam juga turut dijelaskan dengan terperinci.

Buku "Ayahku Ditangkap" adalah catatan kisah anak-anak dan wanita Melayu-Muslim yang teraniaya akibat keganasan berdarah yang saban hari berlaku di Pattani, Songkhla, Narathiwat dan Yala.

Ramai ulama dan orang biasa yang ditangkap dan tidak pulang-pulang sehingga hari ini.
Kehidupan masyarakat Melayu-Muslim di Selatan Thailand sentiasa dlam ketakutan. Mereka sentiasa dilihat sebagai pengganas.

Tuntuan umat Melayu-Muslim yang berjumlah 6 juta untuk mendapat kuasa autonomi tidak pernah dilayan oleh kerajaan Thailand, bahkan sebaliknya dibalas dengan keganasan-kegansanyang tidak masuk akal.

Masjid-masjid yang dilihat sebagai pusat pengganas dan puak pemisah Islam sentiasa dkawal rapi dan pernah diceroboh oleh

BAM AL-HAJtentera yang mengakibatkan tragedi berdarah...

Tunggulah buku ini di pasaran tidak lama lagi.

No comments: