Saturday, February 28, 2009

BANTAHAN: KRISTIAN DI MALAYSIA DILARANG GUNA NAMA "ALLAH" DALAM PENERBITAN KRISTIAN

Assalamu'alaikum dan Salam Sejahtera.

Isu pewartaan yang kononnya tiada halangan bagi sesiapa menggunakan nama "Allah" dalam penerbitan Yahudi di Malaysia.

Saya kurang faham bagaimana hakim dan menteri boleh buat silap dalam hal-hal agama rasmi dan penting ini.

Lega juga bila Menteri Dalam Negeri mengakui kesilapan itu.

Sesungguhnya, umat Melayu akan terus membantah penggunaan nama "Allah" oleh pemimpin agama Kristian. Ini amat bertentangan dengan Perkara 153.

Umat Melayu patut bangkit membantahnya. Ini negeri Melayu dan tanah ini Tanah Melayu. Melayu adalah pribumi dan penduduk asal. Islam sepatutnya tidak boleh disamakan dengan agama lain.

Penggunaan nama Allah dalam konteks agama Kristian sama sekali bertentangan dengan Islam. Mana mungkin "Allah" dianggap tuhan bapa dan nabi Isa dianggap anak tuhan atau jesus!

Kepada Melayu yang belum faham isu ini, anda kena bermuahasabah dan berfikir panjang. Bertanyalah kepada tok-tok guru yang arif dan tidak ada kepentingan politik.

Bukan sekadar berselogan dan beretorik. memang Allah adalah Tuhan seluruh manusia dan alam ini, tapi niat paderi kristian yang hendak gunakan nama "Allah" dalam Bible sebagai terjemahan god bertujuan jahat dan mengelirukan umat Islam yang rapuh dan cetek pegangan agamanya.

Satu hari nanti generasi Islam di Malaysia akan jadi macam di Indonesia. Pegangan agama bercampur-baur dengan faham Islam Liberal. Konon orang Islam boleh kahwin dengan Krisitian dsb.

Nauzubillah!



BAM AL-HAJ

1 comment:

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

PAS forr all
Allah for all...